La multi ani, Tata!

Un timp de calitate petrecut in familie are efecte benefice asupra trupului si asupra mintii. Spun „asupra trupului” pentru ca, nicaieri in lume, un barbecue nu este atat de gustos precum acela facut intr-o duminica dupa-masa, o duminica ce prevesteste venirea verii, o duminica plina de soare si de fluturi. Friptura pe gratar, carne de peste, de pui, frigarui.. nu, nu vreau sa iti las gura apa citind aici, dar sentimentul pregatirii unui barbecue este cel pe care vreau sa-l evidentiez; forfota, glumele, fumul si mirosul de gratar. Pentru mine, este primul gratar facut pe anul acesta in familie. Aproape in familie, a lipsit Gabi.

Daca il cunosti pe tatal meu va incepe sa iti povesteasca [asta pe la mijlocul conversatiei, nu te ia din prima] despre albine. Ramai fascinat cu cata placere incepe sa iti spuna de modul lor de organizare in stup, de ierarhia si de respectul si apararea acordata matcai din partea celorlalte albine.. tind sa cred ca le ingrijeste mai tare decat ma ingrijeste pe mine. Dar in fond, eu ma pot intretine singura, pe cand ele, pe timp de iarna sunt neajutorate si trebuiesc hranite ca sa dea, mai apoi, miere. Si asta pe gratis. Astazi a gasit ceva albine inghetate pe peretele casei, la umbra si mi-a explicat ca din cauza frigului nu mai pot zbura si cad grele. Le ramane doar sa se agate de cate ceva si sa astepte ori incalzirea vremii ori sa moara. Tatal meu, a luat fiecare albina in parte pe o frunza de leandru si a mutat-o intre flori, la soare. Mi-a placut cu cata finete si gingasie a facut lucrul acesta, vizitandu-le, mai apoi, la stup folosind masca speciala si imbracat in alb. Astea sunt doar cateva dintre masurile de „precautie” folosite in apicultura pentru a nu fi „luat la ochi” de catre albinele soldat si sa sfarsesti umflat.. umflat bine de tot..

Long story short, astazi e ziua lui Tata. Implineste 51 de ani, este nascut in 1958. Am avut bbq in familie cu el, mama, tata, Liviu, Paul & Magda. Mi-au placut glumele, mi-a placut mancarea, nu mi-a placut pestele, mi-a placut atmosfera de familie. Tatal meu iubeste si glumeste la fel de mult. Este un exceptional cu care seman :). Gata cu palavrageala. Tatal meu este un om care te indeamna la rugaciune si care de multe ori, pentru mine, sfaturile lui au avut un impact major in deciziile pe care eu le-am luat mai tarziu. La multi ani, tata!

tata

6 gânduri despre „La multi ani, Tata!

Lasă un răspuns

